.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رونمایی از ۸ خودروی جدید برقی؛ به‌زودی
وزیر صمت با بیان اینکه ۸ خودروی جدید برقی را به‌زودی رونمایی خواهیم کرد، گفت: ما تعرفه خودرو برقی را به یک درصد رساندیم.
رونمایی از ۸ خودروی جدید برقی؛ به‌زودی

عباس علی آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در یکی دیگر از پویش‌های امید و افتخار که روز -سه‌شنبه ۲۶ دی‌ماه ۱۴۰۲- در آیین رونمایی از تاکسی‌های برقی شهر تهران با حضور شهردار تهران، سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران برگزار شد، گفت: خوشحالم که امروز در آیین رونمایی از خودرو‌های برقی شرکت کردیم. کاری بزرگ که بیش از ۳۰ سال در کشور سابقه علمی دارد و گروه مپنا بیش از ده سال است که روی این موضوع کار کرده و دانش این کار در کشور پایه ریزی شده است.

 

وی با بیان اینکه فناوری این امر در داخل کشور ما نهادینه شده است و این افتخار را داریم که در حوزه فناوری خودرو‌های برقی از کشور‌های صاحب نام باشیم، اظهار کرد: این یک اقدام تحولی بزرگ است چرا که این اقدام در هندسه فکری برخی کشور‌ها قرار نمی‌گیرد. برقی سازی از اهداف دولت سیزدهم است و ما جزء کشور‌هایی هستیم که در مقیاس کشور‌های درجه اول صاحب نام هستیم.

 

علی‌آبادی بیان کرد: خودرو‌های گازسوز خوب هستند و مزیت آن‌ها برای کشور ما عدم مصرف بنزین است، اما با این خودرو‌ها نمی‌توان هوای شهر را پاک کرد. ماشین‌های برقی این مزیت را دارند که تولید آلودگی نمی‌کنند. البته مسائل خود را خواهد داشت و شهرداری باید به فکر چگونگی بازیابی باتری خودرو‌های برقی باشد.

 

وزیر صمت ادامه داد: اگر همه ما به موضوع محیط زیست اهتمام نکنیم زندگی تلخی در آینده خواهیم داشت. ماشین‌هایی که امروز رونمایی می‌شوند تا حدودی در این حوزه موثرند. این ماشین‌ها سطحی از هوشمندی را دارند. این هوشمندسازی می‌تواند به بهبود محیط زیست کمک کند. این ماشین‌ها اشتراکی و ارتقاء پذیرند. اشتراکی کردن ماشین‌ها از جمله اقداماتی است که می‌توان در راستای کمک به محیط زیست انجام داد.

 

وی با بیان اینکه ۸ خودروی جدید برقی را به زودی رونمایی خواهیم کرد، گفت: بسیاری از کارخانه‌های ماشین سازی دنیا تولید خودرو‌های بنزینی را تعطیل کرده‌اند. خودرو‌های برقی دو نسل دارند. امروزی‌ها به باتری‌های با راندمان بالا وابسته است و این باتری‌ها تا حدودی به کار کمک می‌کنند.

 

علی آبادی با اشاره به اینکه تعرفه واردات خودرو سال ها است که گران است، گفت: ما تعرفه واردات خودرو برقی را به یک درصد رساندیم؛ این شاهد این ادعا است که دولت به فکر کمک به مردم است. خودرو‌های امروز بهترین نیستند، اما جزء خوب‌ها هستند. خود خودروساز‌ها مسئولیت پشتیبانی از این خودرو‌ها را بر عهده خواهند داشت تا آرام آرام به فرهنگ تاکسیرانی ما اضافه بشود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.098 seconds.